Efektywna realizacja zamówienia

Branża e-commerce jest obecnie jednym z najpotężniejszych sektorów. Sklepy internetowe stały się wygodniejszą alternatywą tradycyjnych sklepów stacjonarnych. Zachowania przeciętnego konsumenta znacznie zmieniły się na przestrzeni lat. Możliwość zamówienia towaru wprost do własnego mieszkania aż trudno jest zestawić z koniecznością czasami wielogodzinnych poszukiwań odpowiednich produktów stacjonarnie. 

Sklepy internetowe prężnie się rozwijają, proponując klientom zróżnicowany asortyment. Prowadzenie sprzedaży wysyłkowej jest dużym wyzwaniem pod względem logistycznym. Etap magazynowy odgrywa kluczową rolę w całym procesie realizacji zamówienia. Optymalizacja pakowania paczek powinna być zatem obowiązkowym elementem przebiegu wysyłki. Wbrew pozorom wystarczą zaledwie 3 kroki, które znacznie wpłyną na wydajność pakowania towaru.

1 krok – rozmiar kartonu a wielkość produktu 

Pierwszym działaniem powinno być dobranie właściwego rozmiaru paczki do gabarytu zawartości. Wielu producentów wciąż bagatelizuje problem niepotrzebnego wypełniania pustej przestrzeni w paczce. Wypełniacz jest oczywiście obowiązkowy, jednak nie powinien zajmować większości objętości kartonu w porównaniu do produktu. Umieszczenie wybranego towaru w zbyt dużym kartonie wiąże się z użyciem zbędnej ilości wypełniacza. To natomiast pociąga za sobą dodatkowe koszty finansowe, których sklep internetowy mógłby uniknąć. Znając własny asortyment, właściciel sklepu wysyłkowego jest w stanie zaopatrzyć się w kartony maksymalnie dopasowane do oferowanych produktów. Wówczas wypełnienie dopełni paczkę, a nie bezużytecznie je zapełni.

2 krok – wyposażenie magazynu w maszynę tworzącą wypełnienie 

Drugim krokiem jest zdecydowanie się na własną produkcję wypełnień. W zależności od modelu, maszyna formuje gotowe wypełnienie. Atutem wykorzystania konwertera jest możliwość wynajęcia specjalistycznej maszyny na określony czas – sklep internetowy nie jest zmuszony wówczas do kosztownego zakupu. Generowanie własnych wypełnień pozwala zaoszczędzić cenną przestrzeń magazynową, bowiem nie jest konieczne składowanie wypełnień. Tworzone są one na etapie pakowania zawartości paczki, ponieważ papierowe wypełniacze nie wymagają dalszej obróbki. 

3 krok – rodzaj wypełnienia dopasowany do charakteru produktu

Trzecim krokiem natomiast jest dobranie właściwego rodzaju wypełnienia do asortymentu sklepu internetowego.Ekologiczne wypełnienia występują w formie papierowych podkładek blokujących i unieruchamiających, wypełniaczy owijających o strukturze plastra miodu, systemów o właściwościach termicznych oraz wstęg. Każda kategoria przeznaczona jest do innego typu produktów. Delikatnym przedmiotom należy poświęcić szczególną uwagę, ponieważ w większym stopniu są one narażone na zniszczenie podczas transportu. Produkty o dużych gabarytach i większym ciężarze również stanowią wyzwanie. Nieodpowiednie zabezpieczenie zawartości w paczce wiąże się z możliwością zniszczenia nie tylko produktu, ale również całego kartonu.