Czym wypełnić paczkę? To pytanie zadaje sobie niemal każdy, kto staje przed wyzwaniem odpowiedniego zabezpieczenia przesyłki – zarówno właściciel e-commerce, jak i zwykły konsument, który chce, by zawartość jego paczki była odpowiednio zabezpieczona przed uszkodzeniem. Rodzaj wypełnienia należy dopasować do zawartości oraz indywidualnych potrzeb. O czym warto wiedzieć?
Wypełnienie do paczek – rodzaje papieru
Rodzaj papieru do wypełnienia pustych przestrzeni w paczkach wybiera się w zależności od zastosowania, wagi, gabarytu, wytrzymałości czy materiału wysyłanych produktów. Każdy typ wypełniaczy ma różną twardość oraz sprężystość. Istnieją trzy podstawowe rodzaje papieru do pakowania: Kraft, ECO oraz papier z trawy.
- Papier kraftowy uważany jest za najbardziej wytrzymały i mocny. Wykonany jest z najtwardszych włókien, dzięki czemu świetnie sprawdza się do wypełnienia cięższych paczek. Nie przepuszcza światła oraz jest odporny na przenikanie zapachów, jednocześnie sam jest całkowicie bezwonny.
- Papier ECO pochodzi z recyklingu i w porównaniu do papieru Kraft jest bardziej delikatny oraz miękki. Wyśmienicie nadaje się do wypełniania lżejszych przesyłek, a także do zabezpieczania paczek z przedmiotami narażonymi na zarysowanie, jak szyby, lustra czy reflektory samochodowe.
- Ostatni rodzaj papieru, czyli papier z trawy to innowacyjne, ekologiczne rozwiązanie, zmniejszające eksploatację lasów i chroniące bioróżnorodność. Jego właściwości ochronne są podobne do papieru ECO, dzięki czemu sprawdza się w podobnych zadaniach, jednak jest częściej stosowany przez marki, których produkty dedykowane są najbardziej świadomym ekologicznie klientom.
Rodzaje wypełniaczy do paczek
Oprócz doboru materiału, z którego wykonany jest wypełniacz, ważne jest również wybranie właściwego rodzaju produktu. Każdy z nich ma inne przeznaczenie, a przede wszystkim inne właściwości.
Wstęga z papieru – wypełniacz do paczki
Najbardziej podstawowym rodzajem wkładu z papieru do paczki jest wstęga. Służy ona przede wszystkim do wypełnienia wolnej przestrzeni wewnątrz przesyłki. Jej zadaniem jest zapobiegnięcie przed przemieszczaniem się produktów w opakowaniu. Papierowa wstęga ma zapewnić odpowiednią amortyzację i zminimalizować ryzyko uszkodzenia zawartości w wyniku wstrząsów. Wypełniacze z papieru do paczki w formie wstęgi stosuje się w niemal każdym rodzaju przesyłki – od delikatnych produktów, jak biżuteria czy kosmetyki, po ciężkie elementy, jak np. części samochodowe czy elektronika. Jak powstaje taka wstęga? Formowana jest ona przez konwertery do papieru FillPak, które dostępne są w naszej ofercie.
Papier plaster miodu – ochrona przedmiotu
Szczególnie wrażliwe przedmioty wymagają specjalnej, dodatkowej ochrony. W tym celu najlepiej sprawdza się papier o strukturze plastra miodu, który służy do owijania delikatnych produktów, zapewniając im dodatkową amortyzację. Ten typ papieru świetnie minimalizuje ryzyko otarć i jest wyjątkowo wytrzymały, dzięki niejednokrotnie sprawdza się lepiej niż sztuczna folia bąbelkowa.
Papierowe podkładki – amortyzacja
Inną opcją amortyzacji są papierowe podkładki PadPak. Znajduje ona zastosowanie w pakowaniu przede wszystkim większych gabarytowo produktów, jak monitory czy chłodnice samochodowe, ale również jest w stanie sprawdzić się w pakowaniu talerzy, filiżanek czy mniejszych i delikatniejszych przedmiotów. Największa zaleta? Prosta i szybka w użyciu forma amortyzacji zawartości paczki.
Papierowe wyściółki i wkłady chłodzące – ochrona termiczna
Gdy zaistnieje konieczność wysyłki produktów wrażliwych na wahania temperatury, również należy odpowiednio zabezpieczyć przesyłkę. Oprócz wyściółki termicznej Climaliner składającej się z dwóch warstw papieru z recyklingu przełożonych warstwą papieru Geami, która ma za zadanie zapobiec przewodzeniu ciepła i utrzymać temperaturę wewnątrz paczki, można zastosować papierowe wkłady chłodzące. Są one wielorazowego użytku i pozwalają zapewnić optymalną temperaturę wewnątrz przesyłki.
Czym wypełnić paczkę?
Dobór odpowiedniego wypełnienia do paczki to kluczowy element zapewnienia bezpieczeństwa przesyłki, który jednocześnie może świadczyć o wartościowych praktykach Twojej firmy. Dzięki szerokiemu wyborowi materiałów, takich jak papier kraftowy, ECO, czy papier z trawy, możliwe jest dopasowanie wypełnienia do specyfiki przesyłki i potrzeb Twojego biznesu. Inwestycja w wysokiej jakości materiały opakowaniowe to nie tylko gwarancja zadowolenia klientów, ale także budowanie wizerunku firmy dbającej o planetę. Dzięki temu każdy krok w procesie pakowania może być kolejnym krokiem w stronę bardziej świadomego biznesu.
Zobacz również: Jak eko-pakowanie wpływa na sprzedaż w e-commerce? Zielona rewolucja w opakowalnictwie