Naturalna droga paczki po… rozpakowaniu!

Coraz częściej kupujemy przez Internet. W swoje codzienne trasy wyrusza coraz więcej samochodów dostawczych, które dowożą zamówione przez nas przesyłki do paczkomatów lub pod wskazany adres. Jednocześnie coraz szybciej rośnie w siłę trend EKO. Jak pogodzić wysoką konsumpcję online z dążeniem do ograniczania śladu węglowego? Spójrzmy na to „z wnętrza paczki”!

Na rosnącą wciąż konsumpcję e-commerce nie mamy wpływu. Ludzie przyzwyczaili się do komfortu zakupów online. Dlatego bardzo istotne jest poznanie zrównoważonych rozwiązań, które minimalizują negatywny wpływ na środowisko naturalne. Nie poddane recyklingowi odpady stają się coraz większym problemem dla naszej planety. Jako firma odpowiedzialna społecznie, zachęcamy wszystkie e-commerce’y, zarówno te duże jak i te małe, do włączenia się w proces zmian, mających na celu ochronę Ziemi. Warto iść zgodnie z EKO trendem, aby troszczyć się o środowisko naturalne i być o krok przed konkurencją.

pakowanie zero waste

Czy wiesz, że:

  • 66% konsumentów na świecie deklaruje, że są skłonni zapłacić więcej za towary wytwarzane z poszanowaniem zasad zrównoważonego rozwoju.*
  • 84% konsumentów wybiera ekologiczne produkty, jeśli istnieje taka możliwość.**
  • 81% konsumentów uważa, że bardzo ważne jest, aby firmy wdrażały programy mające na celu poprawę stanu środowiska naturalnego.***
  • Ponad 60 krajów wprowadziło zakazy i opłaty, aby ograniczyć ilość jednorazowych odpadów plastikowych.

Jako firma odpowiedzialna społecznie wychodzimy naprzeciw markom i firmom, oferując ekologiczne rozwiązania dla ich biznesów online. Przedstawiamy nasze naturalne, biodegradowalne i łatwo recyklingowalne, a do tego oszczędne rozwiązania, przyjazne planecie i pozwalające ograniczać ślad węglowy. Rozwiązania, które sprawią, że klienci będą patrzeć przychylnym okiem na e-commerce, który takie ekologiczne rozwiązania zastosuje. Docenią firmę, która zajmie jasne i wyraźne stanowisko w kwestiach EKO i opowie się po stronie zero waste, zamieszczając informację o ekologicznych przesyłkach w treści witryny lub na etapie zakupu w swoim sklepie internetowym.

Naturalnie w paczce – poznaj naszych „bohaterów”

Naszymi „bohaterami” są papierowe wypełnienia oraz papierowe taśmy, służące do zabezpieczania przesyłanych w paczkach kurierskich produktów. Wykonane z różnych rodzajów papieru: kraftowego, papieru z recyklingu, papieru z trawy. W wielu formach i rozmiarach, pasujące do każdej paczki. Takie, które po rozpakowaniu przesyłki mogą zostać poddane recyklingowi jeszcze nawet do 7 razy i zyskają kolejnych „7 żyć” pod różnymi postaciami. Takie, które nawet jeśli z jakichś powodów nie trafią do recyklingu, ulegną biodegradacji. Z pewnością nie trafią na wysypisko śmieci, by zalegać tam przez dziesiątki do stu lat, jak to często ma miejsce z foliowymi wypełniaczami do paczek. Papier pochodzi z natury i wraca do natury. Bohater pozostaje bohaterem, bez względu na okoliczności i przeszkody.

Każdy e-commerce, który decyduje się na pakowanie zero waste poprzez ekologiczne rozwiązania TreECO w postaci papierowych wypełniaczy do paczek, aby realizować swoją misję ograniczania śladu węglowego w łańcuchu e-commerce, może zrobić jedną prostą rzecz, mianowicie zamieścić na stronie www sklepu prostą informację dla klientów.

Co może zawierać taki komunikat?

  • informację, że dany sklep stosuje ekologiczne wypełnienia przesyłek oraz dlaczego to robi
  • informację, że papierowe wypełnienia przeznaczone są do recyklingu i mogą być przetwarzane nawet do 7 razy, co pozwala na ograniczenie wycinki drzew w celu produkcji papieru wykorzystywanego do różnych celów
  • informację, że papier wykorzystywany w przesyłkach jest biodegradowalny i stanowi świetny element kompostu

Dzięki temu w łatwy sposób zyskać można przychylność świadomych ekologicznie klientów oraz wyedukować klientów nieświadomych, udzielając im prostych wskazówek, co po odpakowaniu przesyłki zrobić z kartonem, oklejającą go taśmą oraz papierowym wypełnieniem z paczki.

Sprawdź, jak ekologicznie pakować paczki! >

* Nielson Report, 2015
** 2015 Cone Ebiquity Global CSR Report
*** Nielson Report, 2018