Rola zrównoważonego rozwoju w przedsiębiorstwach a wybory konsumentów

Przed sklepami internetowymi i przedsiębiorcami oferującymi swoje produkty w sieci stoją ogromne wyzwania środowiskowe. Koncepcja zrównoważonego rozwoju pozwala połączyć wygodę zakupów internetowych z dbałością o ekologię. Czym jest firma zrównoważonego rozwoju i jak zadbać o zrównoważony rozwój w przedsiębiorstwie?

Zrównoważony rozwój w przedsiębiorstwach

Czym jest zrównoważony rozwój?

Choć branża e-commerce z roku na rok przynosi coraz większe wzrosty, a ludzie coraz chętniej przenoszą zakupy do internetu, przed firmami zajmującymi się handlem w sieci wciąż pojawiają się większe wymagania. Klienci przykładają wagę do tego, jak przedsiębiorstwa, z którymi współpracują, dbają o ekosystem i są skłonni zrezygnować z produktów firmy, która jest na bakier z ekologią.

Zrównoważony rozwój to zestaw działań mających na celu osiągnięcie harmonii w wymiarze środowiskowym, gospodarczym i społecznym. Plan działania ma na celu zaspokoić potrzeby obecnych klientów w taki sposób, by jednocześnie zabezpieczyć przyszłość następnych pokoleń. Jest to budowanie swojej firmy oraz produktów w taki sposób, by zniwelować negatywny wpływ na środowisko i jednocześnie zwiększyć korzyści dla planety.

Świadome wybory konsumentów

Zrównoważony rozwój przedsiębiorstwa to konieczność wynikająca z rosnącej świadomości konsumentów. Klienci coraz częściej wolą skorzystać z usług firmy, która dba o środowisko naturalne i robi wszystko, by zmniejszyć ślad węglowy. Spora konkurencja na rynku również sprawia, że konsumenci chętniej rezygnują z usług firm, które nie przejmują się ekologią. 

Klienci sprawdzają przejrzystość łańcucha dostaw i weryfikują, jakie działania ekologiczne podejmuje sklep internetowy. Zielona logistyka, zrównoważone pakowanie, recykling i wprowadzenie zasad gospodarki o obiegu zamkniętym pozwala nie tylko zadbać o środowisko, ale również wyjść naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, którzy coraz częściej przywiązują do tego wagę.

Dlaczego papierowe wypełnienia są bardziej ekologiczne?

Do niedawna standardem w opakowalnictwie była folia bąbelkowa, stretch i zwykła taśma pakowa. To przyczyniało się do produkcji ogromnej ilości plastikowych odpadów, które często nie nadawały się do recyklingu. Rzadko kiedy sztuczne wypełnienia były ponownie wykorzystywane, przez co po jednorazowym wykorzystaniu najczęściej trafiały do kosza. Z czasem rozpadały się i w formie mikroplastiku trafiały do gleby i wód gruntowych, stanowiąc realne zagrożenie dla ludzi, zwierząt i środowiska naturalnego.

Dziś coraz więcej osób sięga po papierowe wypełniacze – są one całkowicie biodegradowalne, dzięki czemu nie stanowią takiego zagrożenia dla środowiska. Ponadto materiały te często posiadają dodatkową certyfikację FSC, która daje gwarancję, że papier został pozyskany z lasów zarządzanych w odpowiedzialny sposób. Również często do pakowania wykorzystuje się materiały pochodzące z recyklingu oraz ponownie używa np. stare kartony, przerabiając je na wypełnienia, co zmniejsza ilość zużywanych wypełniaczy.

Zrównoważone opakowania – jak wygląda ekologiczna paczka?

Zrównoważone pakowanie jest w gruncie rzeczy banalnie proste. Na początku należy wybrać karton możliwie najlepiej dopasowany wielkością do wysyłanych przedmiotów. Następnie wrażliwą zawartość można opakować w papier o strukturze plastra miodu, który zapewni odpowiednią amortyzację i ochronę delikatnych przedmiotów.

Wolne miejsca w paczce należy wypełnić papierem pakowym tak, by uniemożliwić przemieszczanie się zawartości podczas transportu. Po zamknięciu kartonu całość wystarczy zakleić pojedynczą warstwą papierowej taśmy z klejem aktywowanym pod wpływem wilgoci i ekologiczna paczka jest gotowa do wysyłki. 

Wszystkie elementy ekologicznej paczki znajdziesz w naszej ofercie. Skontaktuj się, a nasz doradca pomoże Ci dobrać rozwiązania dla Twojego biznesu!